Het begin van de laatste week bij Pin

20 juli
In de ochtend komt Ayu langs om te zeggen dat ik om 2 uur opgehaald word om naar een karaokekamer te gaan. We gaan met Ayu en drie vrienden van haar die ik al eerder ontmoet heb. Op de motor gaan we erheen. De karaokekamer is een kleine kamer met een bank en twee schermen. Op het ene scherm kunnen we de nummers die we willen zingen uitzoeken en op het andere scherm komt de videoclip en de tekst. Er zijn twee microfoons. We zingen 3 uur lang. Daarna gaan we bij een restaurant een lokaal gerecht eten, nasi sei (rijst met gerookte pork).

21 juli
Om 10 uur ga ik met Ayu naar de rijstenvelden waar ik al eerder geweest ben. Het is nu erg groen en er zijn veel vrouwen die rijstplantjes in de grond doen. Verder is vandaag een rustig dagje. Vannacht heeft Demo (een van de twee honden van Pin) 5 puppy's gekregen. Gerda en ik hebben er niks van gemerkt, maar Pin wel.

22 juli
In de ochtend ga ik rond 6 uur met Pin naar de markt. Ze koopt veel boodschappem voor een feest bij Bendelina komende maandag. Halverwege laat Pin mij wachten met de spullen die we tot dan toe hebben gekocht, ondertussen koopt Pin de rest. Mooi dat Pin zoveel vertrouwen in mij heeft. We halen Pin op en rijden naar het huis van Ayu, bij haar gaat het eten voor komende maandag bereid worden. We brengen daar de spullen van de markt. We gaan met een ingehuurde bemo, omdat we afwijken van de normale route. Daarna gaan we naar de campus van de universiteit waar Gerda gewerkt heeft. We drinken een kopje koffie bij Bendelina, die op de campus woont omdat haar man docent is. Verder slaap ik lekker lang in de middag en doen we niet zoveel meer.

23 juli
We gaan om 6 uur naar de kerk. De dienst duurt tot 9 uur, omdat er een kind gedoopt wordt en een bruidspaar is. Er zingen drie verschillende koren; een jongeren-, vrouwen- en mannenkoor. Als we terugzijn doen we rustig aan. Pin laat me een sirsak opensnijde ,dat ziet er gek uit. In de middag komen er mensen drie kippen ophalen voor het feest van morgen.

1. Tjeer:
    23 juli 2017
    Nog veel plezier de laatste dagen en alvast heel veel plezier op Bali!
  2. Loes Corthals:
    23 juli 2017
    Geniet van de laatste week nog op Alor !