Het weeshuis bij Marsa

16 juli 2017

11 juli
In de ochtend en begin van de middag gebeurt er niks bijzonders. Aan het eind van de middag ga ik opnieuw naar het weeshuis bij Marsa. We spelen eerst halli galli, daarna een balspel (soort van tikkertje met de bal) en we voetballen nog even. Als wij klaar zijn met voetballen, komen er buurtkinderen voetballen. Ik vraag de kinderen van het weeshuis of ze het leuk vinden om morgen met die kinderen erbij te voetballen, een mini-toernooi. Dat vinden ze leuk en de buurtkinderen ook. Ik ga achterop een motor terug naar Pin. Marsa heeft dat voor mij geregeld.

12 juli
Ik sta vroeg op om met Pin naar de markt te gaan. Op de markt koopt Pin veel eten, we hebben op het einde alle twee onze handen vol met tassen. Pin koopt ook veel spullen die met een motor meegaan naar de kampong (geboorteplaats) van Pin. In de middag ga ik weer naar het weeshuis waar we voetballen.

13 juli
We verwachten dat de broer van Bendelina komt om ons mee uit te nemen, maar die komt niet. Ik zeg tegen Marsa dat ik niet kan komen omdat we dan nog niet weten dat alles anders verloopt dan verwacht. In de avond doe ik met Pin en Gerda een kaartspel en in de avond bekijken we foto's van Nederland op de tv van Pin.

14 juli
In de ochtend gaan we naar een zee waar bomen in groeien. Ze noemen het hier een toeristische attractie, maar het is heel rustig. Het is een rustgevende plek. Er is een platform gebouwd waar we op lopen. We doen verder nog wat boodschappen daar in de buurt en eten een magnum. In de middag ga ik voor de laatste keer naar het weeshuis waar ik over Nederland vertel en we kijken een film.

15 juli
In de ochtend ga ik met Pin naar de markt. Pin wil suiker van de lontar palmboom en uien kopen die Gerda en ik meenemen naar Alor (volgende week maandag t/m dinsdag), verder doet Pin nog wat andere boodschappen. Om 10 uur Indonesische tijd worden we opgehaald en gaan we naar een plek met een waterval. Timor is een droog eiland en daarom is de waterval een bijzondere plek. We zwemmen in het water waar het veilig is. We rijden terug langs de kerk, waar we een kopje koffie drinken, waarna we weer teruggaan naar huis.

16 juli
Vandaag is een rustig dagje bij Pin thuis voordat we morgen naar Alor gaan.
Gerda vraagt een grote ballon van mij en ruilt dat met een kindje tegen zijn katapult. Er komen steeds steentjes in de tuin van Pin terecht en een van haar honden is er bang voor. Voor je het weet krijgt iemand die steentjed op z'n hoofd. Dus daarom heeft Gerda die maargeruild tegen een ballon.

1. Hannie:
    16 juli 2017
    HAllo Laura en Gerda,14 jaar geleden ging ik ook met Pin naar de markt.En nu geniet ik ook weer mee.Geweldig.Wens Jullie nog veel plezier!!!!
  2. Joke Honig:
    19 juli 2017
    Hallo gerda en Laura.
    Leuk om jullie zo te kunnen volgen.
    Mooie foto van Pin met die boeren bonte place mats.
    Echt Hollands.
    Nog een fijne tijd en de groeten aan pin.