3 dagen op Alor

19 juli 2017

17 juli
We staan vroeg op om vroeg op het vliegveld te zijn. Op het vliegveld wachten we een paar uur, omdat het vliegtuig ongeveer een uurtje vertraging heeft. In Alor worden we naar de zus van de man van Bendelina gebracht. We overnachten in een guesthouse aan de overkant van waar zij woont. In haar huis krijgen we gado gado. Na de lunch gaan we met een chauffeur en een paar mensen langs twee stranden. Het water is op sommige plaatsen mooi lichtblauw en de palmbomen zorgen voor een mooi effect. In de avond eten we bij een restaurantje aan zee als het al schemert.

18 juli
We ontbijten met tosti en nasi goreng. Na het ontbijt gaan we naar een schooltje even verderop, waar ik de (jonge) kinderen liedjes leer en scoubidou uitdeel. Daarna gaan we naar een traditionele plaats waar ik traditionele kleding aantrek en foto's mee maak. Als we weer verder rijden komen we langs een markt. Omdat als Gerda en ik erbij zij ze meer moeten betalen, willen de andere mensen later nog graag even alleen de markt op. We lunchen bij een restaurant bij de zee. We eten veel vis, dat is gebruikelijk op Alor. We gaan verder nog langs een museum en naar een strand waar ik lekker even zwem. We zien ook nog hoe de vrouwen weven en als we weer terug zijn bij het Guesthouse krijgen we rijst met vis. We krijgen een slendang. Het is mooi om het verschil te zien met de slendang van Timor.

19 juli
Na het ontbijt (tosti en gekookte banaan) kijken we bij het schooltje dichtbij het Guesthouse. De kleine kinderen geef ik balonnen en ze spelen er een spelletje mee. We krijgen voor we naar het vliegveld gaan nog een maaltijd. We zijn rond 12 uur op het vliegveld voor het vliegtuig dat om 13.30 zou vertrekken. Om 16.15 vertrekken we pas. Vlak ervoor gaan we nog het vliegveld af en eten een maaltijd bij een mevrouw die dicht bij het vliegveld woont. Als we terugkomen bij Pin, verdeelt Ayu (die de hele tijd mee was) het eten dat we allemaal gekregen hebben.

1. Jan&willie vermeer wageningen:
    20 juli 2017
    Leuk om je te volgen!!!Heb je nog leuke fotos?
  2. Laura de Bruine:
    20 juli 2017
    Ik heb veel foto's op m'n camera die ik in Nederland op deze blog ga plaatsen.