alweer bijna op de helft van de reis

11 juli 2017

8 juli
In de ochtend doe ik wat klusjes (wassen, vegen en dweilen) en in de middag rust ik uit. Om half 6 worden we opgehaald, we zijn door Bendelina uitgenodigd om uit eten te gaan. Het restaurant waar ze eerst heen wilde zat vol, dus het werd een ander restaurant. We komen aan bij een hele mooie locatie langs de zee waar we in een lopo (als je lopo indonesia googlet, zie je wat ik bedoel) gaan zitten. Ik bestel gado gado (groente met pindasaus en kroepoek). Ik drink voor het eerst soursopsap, waarvan ik de vrucht nog niet gezien heb. Het smaakt lekker.

9 juli
In de ochtend word ik om half 10 Indonesische tijd opgehaald en ga ik naar de kerk voor de zondagschool. In de zondagschool zingen de kinderen liedjes en lezen ze uit de bijbel. Daarba ga ik met Ayu mee naar haar huis. We kijken tv en lunchen met noodlesoep. Om 4 uur Indonesische tijd komen Ayu's vrienden om kaartspelletjes te spelen. In de avond is er een dienst bij Ayu in het huis omdat zij en haar zus en ouders naar het nieuwe huis gaan verhuizen op de dezelfde locatie. Gerda leidt de dienst. We eten weer noodlesoep.

10 juli
In de ochtend ga ik met Gerda naar Kupang. We regelen onze tickets naar Denpassar voor 27 juli. De tickets zijn hier goedkoper dan op Bali. In de middag ga ik naar het weeshuis bij het huis van Marsa. Het weeshuis is opgezet door een Nederlandse vrouw. Eerst maken we vlechtjes van scoubidou, daarna spelen we een balspel met vangen en gooien en we voetballen nog even. Pin gaat mee en gaat ondertussen naar een buurman van Marsa. We lopen als het donker is weer terug. De komende dagen ga ik eerder weg als het nog licht is, omdat ik dan in m'n eentje terug naar Pin ga lopen.