een paar rustige dagen bij Pin

8 juli 2017

6 juli
Gisteravond kwam de masseuze nog een keer langs. Samen met Pin gaat ze bij het nu nog lege kippenhok staan om een soort van voorspellingen te maken. Er zijn een paar mensen met slechte gedachten en op dat moment valt een ijsvogeltje uit de lucht dood op de grond. Het ijsvogeltje brengt de slechte gedachten over en dat die nu dood neervalt is een heel goed teken voor Pin. Nu zijn de slechte gedachten weg. De masseuze is een soort van waarzegster, zo kan zij bijvoorbeeld ook aangeven waar de pijn vandaan komt. Dan zijn er bepaalde mensen die je kwaad toewensen. Het masseren onderbreekt dat dan.
Zoals ik dit opmerkelijk vind, is er nog iets anders dat verschilt van de westerse cultuur. Mensen met een hogere status lenen vaak spullen van mensen met een lagere status (en niet andersom). Die spullen komen niet altijd (op dezelfde manier) terug. Zo gebeurt dat ook vaak bij Pin. Zij heeft westerse spullen van goede kwaliteit die mensen graag willen lenen. Die spullen passen volgens hun niet bij Pins status.
Vandaag is verder een rustig dagje. Ik lees flink door in m'n boek en de dag is alweer voorbij.

7 juli
In de ochtend vertrekken we om 10 uur naar het strand. We huren hiervoor een bemo. Het is een tocht van bijna 2 uur en onderweg kopen we broodjes voor de lunch. Ze hebben hier een specialiteit en dat zijn gevulde broodjes met bijvoorbeeld babi (varken) of chocola. De weg naar het strand is hobbelig en smal. Het strand is erg mooi en ik zoek er mooie schelpen uit. We lunchen en zetten onze spullen in een lopo, een hut. We gaan weer terug en bij Pin eten we voor het eerst nasi goreng. Dat is de rijst en restjes van de vorige dag gebakken. Ik vind het erg lekker.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Papa:
    8 juli 2017
    Hoi Laura,

indrukwekkend om te lezen hoe je je dagen doorbrengt en beschrijft.

groet Joost.
  2. Joke Honig:
    9 juli 2017
    Hoi Laura en Gerda.
    Leuk om wat van je te lezen.
    Wel een hele belevenis zeker.
    Geniet er maar lekker van.
    Groetjes van Joke