De eerste dagen bij Pin

28 juni 2017

25 juni
Omdat Pin langs een weg woont, is er overdag en 's nachts veel geluid. Daardoor kom ik wat moeilijk in slaap. We ontbijten met zelfgemaakt brood van Pin, ik vind het heel lekker. Pin heeft speciaal voor mij en Gerda pindakaas, jam en hazelnootpasta gehaald. In de midsag ga ik met Pin naar een winkeltje om beltegoed te kopen. We gaan erheen met de bemo, dat is een klein busje waar iedereen gebruik van mag maken. Je mag overal in- en uitstappen en je betaald pas als je uitstapt (een vast bedrag). Voordat we teruggaan, lopen we langs een fruitwinkel waar we salak kopen (een vrucht die ik nog nooit gegeten heb). Iedereen wil daar met me op de foto. In de avond komt de kennis van Pin langs die ons van het vliegtuig naar Pin heeft gebracht, samen met zijn vrouw en dochter. De dochter wil ook in Wageningen gaan studeren. Komende zaterdag willen ze ons een dagje mee uitnemen.

26 juni
Om 11 uur komen Bendelina en haar man op bezoek. Met hun bespreek ik dat ik morgen mee ga naar de kerkgemeenschap van Bendelina, daar zijn vakantie-activiteiten. Verder is er nog een kamp vanaf 3 juli waar ik mee naar toe kan.

27 juni
In de ochtend gaan Gerda en ik bij Marca op bezoek. Zij was in de tijd dat Gerda hied op de universiteit werkte het hulpje van een andere Nederlandse docent, zoals Pin dat van Gerda was. Zij is jarig en wij feliciteren haar. In de middag bel ik m'n moeder op omdat zij ook jarig is. Daarna ga ik naar Bendelina's kerk en ik speel nog een potje voetbal met de kinderen.

1. Papa:
    29 juni 2017
    Dat was toch wel mijn mooiste cadeau dinsdag dat je mij 's morgens vroeg al belde om mij te feliciteren met mijn verjaardag. Bijzonder dat dat zo makkelijk kan en ook zo duidelijk is, alsof je gewoon naast me staat.